Sunday, March 27, 2016
Satu dasawarsa

Genap 10 tahun blog ini terbina. Alhamdulillah. Tempoh yang singkat ini namun banyak mengajar. Mengajar untuk memaknakan kehidupan. Terima kasih Tuhan. Semoga kurnia dan ilham itu membawa kepada Cinta.

Posted at 03:34 am by sahabat_amin
Komen Anda ?  

Monday, January 01, 2007
Berpindah

Manusia Itu Ramai, Tapi Tiada... Tuhan Itu Satu, Tapi Wujud...

..Cinta Ilahi..

 

Pena Fakir

Posted at 12:00 am by sahabat_amin
Comments (2)  

Saturday, December 09, 2006
Penamat

Ini entry terakhir di laman blog saya. Memang tekad saya sejak dulu untuk berhenti menulis di sini apabila tiba masanya. Kenapa dan mengapa, biar saya sahaja yang maklum tentang itu.

Sudah acap kali saya meminta maaf kepada kawan juga lawan di sini. Kali ini, sekali lagi saya berbuat sedemikian; memohon seribu kemaafan. Saya akui diri ini bukanlah seorang yang bagus untuk mereka yang mengenali saya. Dan saya tak mampu menyenangkan hati mereka. Silap dan salah saya cukup banyak.

Bagi mereka yang kenal saya lalu berkecil hati dengan saya, dan kalau ada hak yang saya tersalah ambil, bicara yang mengguris, gerak laku yang menyakitkan, seribu kemaafan saya pinta. Jika ada berkenaan yang bersangkutan, khabarkan untuk kita bersemuka dan selesai cara baik.

Kepada pemberi teguran, nasihat dan kritikan, keras atau lembut, saya amat menghargai dan cuba memahami maksud kalian. Pandangan manusia terhadap diri adalah suatu cerminan yang baik untuk memperbaiki silap yang ada.

Berhenti tak bereti putus asa. Penamat tak bererti penyudah segalanya. Ada rezeki, ada ruang, ada luang ketemu di lain bicara. Salam kemaafan.

Noktah.

Posted at 09:54 am by sahabat_amin
Comment (1)  

Friday, December 08, 2006
Arkib

2006

Pasca SPM
WaQaf

21 Ogos

Suatu Malam di Negeriku

Study Macam Budak Ni...

Tahniah kepada Juara Akademi Al-Quran

Titik Mula Suatu Demokrasi

Realisasi Suatu Aspirasi

duka Zizou

Kerapu Ikan Merapu

Cuti pun bermula...

.:.Kasturi Jiwa.:.
Sambutan Maulidur Rasul Peringkat SHAMS
Periksa itu mudoh...?
Debu-debu semangat...
Menjulang Ilmu Memartabatkan ulama
Kudaku lari gagah berani ?
Eid Adha

2005

Karya Faisal Tehrani - karya remaja mapan
pmr 2005 -- result dah keluar
Malam Pertama Pengantin...
result eXam !!
Mādzā Ya'nee Intimā'ee lil-Islām
Penghinaan !
Bangun Malam : Syarat Pertama Menuju Cinta Allah
Qari
Berlalu Ramadhan Syawal Menjelma
Subhanallah...
munajat ramadhan
Nuzul aL-Quran
NadaMurni - Amalan Ramadhan
~ Ramadhan Kareem ~
sekadar menulis
...Peringatan buat pendakwah..
Pesan terakhir
Satu Petanda ?
sekadar renungan ...
ADA APA DENGAN 21 OGOS?
pabila Tuan Guru cakap pasal Mawi.....
Ku mencari-cari ...
Akukah Mujahid ?
kembali...
CeRita Kali Ni..
peranan ulama di'lenyap'kan?
Ingatlah Ketika berwudhu'...
[ SHAMS in-Play ]
Bersedia untuk ditarbiyah !
Sheik Amjad Abu Sadio
mabruk Ustaz Nash! ayuh mantapkan perjuangan
boring? takde ar..
tulih2 ari ni..
Roboh masjid ?
Kisah Renungan Buat Muslimah
doa sama-sama..
10 nasihat asSyahid Hassan al Banna
study n rintihan
guru oh cikgu ~~
next Nasyeed syahdu (@_@)
muhasabah diri
Bersahabat Dalam Islam
[ tazkirah online ]
seminggu punya cerita
zikrulmaut
semarak perjuangan
Doa
HUFFAZ II
Diam Itu Emas
Apa dah jadi ?
Mawaddah
lagi lirik nasyid syahdu
SPM ~~ epilog silam ku...
Propaganda Yahudi Mengenai Al-Aqsa
kuliah....hihi (^_^)
kali ni punya...(^_^)
Salam tahun Baru Hijrah 1426
Tabligh ....
Al-Mu'alim by Sami Yusuf
Dosa Tanpa Taubat Sebabkan Titik Hitam Di Hati
kesedaran pada diri hari ini..
Selamat Hari Raya Qurban...
Muhasabah dari tsunami ..
Lirik Nasyid today...
Belaian Ibu ~ Puasa Hari Arafah
Hari Ini Hari Jumaat
taip2 today...
Labbaikallah...
Kembali ke Sekolah & Tsunami ...

2004

Syukur hadrat-Mu Ya Allah ...
perihal taubat
huffaz
today...
aku di cc ..huhuhu!!~
kembali ke sini =)
Perlis Juara Piala Malaysia...
BACA ~ PEMUDA PEMUDI ISLAM ~
ALWAN dah dapat !
sambungan >>>
Setakat mana keimananku ?
amalan lepas pose...
Salam Lebaran....
Nur Syawal kian tiba
Lailatul Qadr.......
Nuzul Al-Quran
sambung komik !
Menjejak Kaki Ke MTANT....
artwork lawa
ISLAMIC CARTOON
Untaian Kata Hari Ini
Sejenak kita di sana.....
Jihad Di Bulan Ramadhan
Puasa aku hari ini....
Ihya' Ramadhan
JAMUAN...makan jgn tak makan..
coret-coret ku hari ini ...
kalah dan menang
Amar maaruf wa nahi munkar....
taubat nasuha
Perjuangan Belum Selesai
SEMOGA BERJAYA DALAM PERJUANGAN
SELAMAT BERPERANG HABIS-HABISAN !!!
Isra' mikraj ....
.:: Destinasi Cinta ::.
PMR..makin dekat kau yer...
Serungkai Wadah pembuka Bicara

Posted at 11:59 pm by sahabat_amin
Comment (1)  

Pasca SPM



Sebulan lalu, resah di hati bukan main lagi. Takut benar tak sempat nak melahap betul-betul, hendak tangkap muat semua. Siang malam asyik bergulat dengan seribu macam benda. Adakala buat-buat ralit, kemudian mata memuyu-muyu juga. Kalau difikirkan, bukan apa sangat pun. Cuma itu sudah menjadi kebiasaan, macam dulu-dulu juga.

Pejam, celik. Katup mata. Celik balik.

Sekejap benar waktu berlalu. Terasa begitu pantas. Semuanya selesai jua. Menghela nafas penuh kelegaan, meluah segala yang memerihkan. Bunyinya biasa saja namun sangat-sangat mengujakan.

Pokoknya, mahu buat apa sekarang ya?

'Best Student' begitu bersahaja menerangkan perihal ayat mutashabihat. Dengar baik-baik.

Posted at 04:30 pm by sahabat_amin
Komen Anda ?  

Mohd Hazimin Harun





Arkib Blog



Laman Blog Baharu



-- Anda Pengunjung Ke --






rss feed